Odnośnie geometrii, niecały miesiąc temu w jednym z poznańskich ASO mówili, że akurat mają promocję za 99 zł, więc może warto podpytać autoryzowany serwis
nie wiem jaki jest pomiar wysokości na HD.
Wiem natomiast, że na pusto z tymi spręzynami to raczej trzęsło będzie i to bardzo.
A niech zakładaja..... i tak sie nikt nie przyzna że twardo :P
Zakładać HD do ori springów :? ..... no cóż niech kazdy robi jak uważa i uważa jak robi.....
Chłopacy co tu pisali majom springi lesjoHD a som zadowoloni. Ale nikd nienapisał pomiar na kole na tych springach. Wierze ze się kdosz zmiłuje i napisze.dzienki.
No i mój wreszczie wygląda jak byczek przygotowany do ataku , a nie jak hiena z zadkiem przy ziemi jak ją większy drapieżniik pogoni :lol: 400mm z dodatkowymi sprężynkami w środku mad / 1/2 pb i 1/4 lpg / , opcja dla mnie do przyjęcia pod warunkiem butli lpg , malo jeszcze jeżdżone, i tylko pasażer z przodu, ale nie czuję że za twardo z tyłu , a nawet jak będzie twardo to -bezpieczniej.
Po wakacjach pewnie zejdzie trochę poniżej 390 i ..niech tak zostanie
Nie jestem zadowolony ,że musiałem 2x do aso jeżdzić i szarpać' się o wymianę sprężyn i mam teraz z tyłu 4, ale dopuściłem to rozwiazanie , bo ma butę lpg,
i jeżeli już to jest trochę sztywniej z tyłu , ale w granicach dopuszczalnych i mało odczuwalnych dla kierownika, a naprawde odległym dla twardych zawiasów. Teraz bez obaw założe 4osoby +solidny bagaż, bez obaw o progi itp...
A gdzie mi tam octavią szukac granicznej przyczepności na zakrętach :lol:
czy ktoś się orientuję czy sprężyny z superb są znacząco różne od sprężyn do octv?
czym się różnią sprężyny 4B0 511 115 D od 1K0 511 115 DE?
Chodzi mi o to czy by pasowały sprężyny te z superbcw mocowanie wahacza octavi 2.
nie wiem jaki jest pomiar wysokości na HD.
Wiem natomiast, że na pusto z tymi spręzynami to raczej trzęsło będzie i to bardzo.
Zamieszczone przez yunior81
A niech zakładaja..... i tak sie nikt nie przyzna że twardo
Zakładać HD do ori springów
oluap, yunior81 Wasze opinie to ze słuchu wzięte są :wink: I nie macie załozonych sprężyn HD jak mniemam :szeroki_usmiech A nawet nie jeździliście Octą ze sprężynami HD jak rozumiem Więc proszę nie piszcie ze słuchu
Zamieszczone przez honzahradek
Chłopacy co tu pisali majom springi lesjoHD a som zadowoloni. Ale nikd nienapisał pomiar na kole na tych springach. Wierze ze się kdosz zmiłuje i napisze.dzienki.
honzahradek, a u was w Czechach na jakie sprężyny na gwarancji wymieniają w serwisie Skody?
witam, tyle odpowiedzi ze ciezko znalezc informację. U mnie rowniez pojawil sie problem z przejazdem przez garby,wygluszylem bagaznik matami wiec doszlo kilka kg. Czy jest jakis numer katalogowy dla oc2 fl combi zeby podniesc tyl? Co polecacie założyć?
nie wiem jaki jest pomiar wysokości na HD.
Wiem natomiast, że na pusto z tymi spręzynami to raczej trzęsło będzie i to bardzo.
Zamieszczone przez yunior81
A niech zakładaja..... i tak sie nikt nie przyzna że twardo
Zakładać HD do ori springów
oluap, yunior81 Wasze opinie to ze słuchu wzięte są :wink: I nie macie załozonych sprężyn HD jak mniemam :szeroki_usmiech A nawet nie jeździliście Octą ze sprężynami HD jak rozumiem Więc proszę nie piszcie ze słuchu
Zamiast jęczeć, że mi ASO nie takie wkłada i nie tak mi stoi postarałem się o trwałe rozwiązania i jak miałeś okazję poczytać wcześniej trochę w temacie lekcji odrobiłem.
Jak piszę że trzęsie - to moje subiektywne odczucie jest. Bo taki jest cały wątek. Dotyczy on realnego problemu, ale już odczucia po wymianie odnośnie komfortu są diametralnie różne, bo każdy ma inną d...pę.
Dla mnie do Combi wystarczająca jest sprężyna jak już pisałem "BC", ale ja mam odmienne wymagania, bo chcę miękko i komfortowo mieć, o ile w ogóle możliwe to jest w tym samochodzie.
Natomiast do normalnej eksploatacji każdemu tutaj wystarczą Lesjoforsy z końcówką 18 i 19 na pewno będą trzymały wysokość i świetnie się sprawdzą w codziennej eksploatacji. HD - no cuż, to dla Hdcorów, normalnie nikomu nie powinny być potrzebne, chyba że ktoś regularnie pakuje 600 kg.
Nie mąć ludziom w głowach, że na HD jeździ się jak na serii, bo jeszcze ktoś pójdzie za Twoją namową i zrobi sobie bardzo niemiłą niespodziankę.
A teraz jeszcze jeden aspekt:
Wymieniłem w piątek sprężyny z przodu - na Lesjofors nr kat. 4085710 OEM 1KO 411 105 AP.
Wymieniłem dlatego, że jak miałem wypierdziane nie wiadomo przez kogo z tyłu, to przecież należało założyć, że z przodu dzieje się tak samo - też są do dupy.
Po wymianie i pomiarach:
tył podniósł sie do 39,7cm z 39 cm
przód jest na 40cm
pomiary robione po przejechaniu 300 km.
"Subiektywne " odczucia są następujące: auto dużo lepiej sie prowadzi i zgubiłem trzęsiawkę z drobnych nierówności. Wyraźnie polepszył się komfort użytkowania auta.
Stare zdjęte sprężyny SKODY, trzeba było ściągaczami skręcać i skręcać a nowe tylko trach trach i siedziały już na kolumnie.
Wrażenie że dopiero od tego momentu całe zawieszenie współpracuje ładnie ze sobą, szkoda tylko, że tak nie było od momentu wyjechania z salonu...
Nie mąć ludziom w głowach, że na HD jeździ się jak na serii, bo jeszcze ktoś pójdzie za Twoją namową i zrobi sobie bardzo niemiłą niespodziankę.
Za moja namową? Ty nie mąć i zastanów się trochę co piszesz. Gdzie ja napisałem, że wszyscy muszą wymieniać na HD bo to jedyny słuszny wybór? I że się jeździ tak samo na HD jak na ori?
Ja nikogo do niczego nie namawiam, każdy wie jak eksploatuje swoje auto i sam decyduję co jest mu potrzebne i co zakłada do swojego samochodu.
Nie wiesz gdzie ja jeżdżę, co wożę, więc trochę luzu. Nie uzdrawiaj innych na odległość.
Zamieszczone przez oluap
HD - no cuż, to dla Hdcorów, normalnie nikomu nie powinny być potrzebne
Jak by nie były potrzebne to by ich nie produkowali, ja założę HD bo uważam, że przy mojej eksploatacji to dla mnie dobry wybór i tyle.
Ale zgadzam się że -- >
Zamieszczone przez oluap
do normalnej eksploatacji każdemu tutaj wystarczą Lesjoforsy z końcówką 18 i 19 na pewno będą trzymały wysokość i świetnie się sprawdzą w codziennej eksploatacji.
Po wymianie ... +- 400 mm.
Wymiana na Lesjofors HD. Czy twarto...? Ja lubię jak samochód ma twarde zawieszenie wg. mnie jest dobrze :diabelski_usmiech
Zaznaczam, nie chodziło mi o to by tył był jak najwyżej postawiony ale o to by nie siadał pod obciążeniem.
Komentarz